Számtalan cikk foglalkozik azzal, hogy mennyit tehet a divatipar a bolygóért, ha újrahasznosított alapanyagokból készíti kollekcióit, termékeit. A vélemények megoszlanak, hogy mennyire jelentős hatást érhetnek el, hiszen borzalmasan nehéz felvenni a versenyt a fast fashion márkákkal.
Az újrahasznosított alapanyagokból készült divattermékek elterjedésének mértékét számos tényező befolyásolja, amelyek együttesen határozzák meg, hogy mennyire válhatnak népszerűvé és általánosan elfogadottá a piacon.
Tudatosság és egyre növekvő igény
Az ökológiai lábnyom csökkentése iránti növekvő igény ösztönzi a vásárlókat, hogy környezetbarát termékeket válasszanak. Ez különösen igaz lehet a fiatalabbakra, a Z generáció tagjaira, akik nagyobb valószínűséggel keresnek fenntartható és etikus divatot.
Technológiai fejlődés
Az újrahasznosítási technológiák fejlődése lehetővé teszik, hogy egyre többféle anyagot dolgozzanak fel és alakítsanak át divattermékekké.
Elég, ha csak azt nézzük, hogy például a műanyag palackokból készült poliészter, mennyivel növeli az újrahasznosított alapanyagok felhasználási lehetőségeit. De érdemes ugyanide sorolni a saját törekvéseinket is, hiszen légzsákvásznakból, autóbelsőkből, üléshuzatokból és biztonsági övekből készítünk táskákat, kiegészítőket és még kutyaruhát is!
Trendek és márkák szerepe
A nagy divatmárkák és a hírességek, influencerek támogatása jelentősen befolyásolhatja a vásárlói szokásokat és a fenntartható divat elfogadottságát.
Ehhez pedig még az is hozzáadódik, hogy az a szemlélet egyre inkább a márkaidentitás részévé válik, és a vállalatok egyre inkább kommunikálják környezetvédelmi erőfeszítéseiket.
Ugyan nincs varázsgömbünk, és nem látunk a jövőbe, de vélhetően az újrahasznosított alapanyagokból készült divattermékek elterjedésének lehetősége jelentős lehet, feltéve, hogy a fent említett tényezők kedvezően alakulnak. A divatipar fejlődése és a társadalmi változások ugyanis egyaránt hozzájárulhatnak ahhoz, hogy ezek a termékek egyre nagyobb piaci részesedést érjenek el.