A divatipar dinamikusan változik, és egyre inkább az olcsó kínai webshopok termékei kerülnek előtérbe, kiszorítva az értékteremtő divattermékeket. Akárhonnan nézzük, sajnos oly mértékben uralják a világot a gyorsan, olcsón megvásárolható termékek, hogyha bármit keresünk a neten, azonnal ezeknek az áruházaknak a portékái jelennek meg.
Bármennyire is nehéz manapság talpon maradni, azért még mindig van remény.
Az olcsó kínai webshopok hódítása
Az internetes vásárlás térnyerése lehetővé teszi az olcsó kínai termékek könnyű elérhetőségét. A széles termékválaszték vonzza a vásárlókat, a csábító árak pedig egyszerűen megbabonázzák az oldalak látogatóit. Az már egy másik kérdés, hogy a rendelések után sok esetben erős a csalódottság, de hát sokan úgy vannak vele, hogy ez még belefér, hiszen fillérekért vették meg az adott terméket. „Nem baj, jó lesz majd a nagyinak, gyereknek...”, azonban gyakran egy idő után a kukában végzi a jó áron vásárolt, végül feleslegessé váló cucc.
Az értékteremtő divattermékek kihívásai
Az értékteremtő divattermékek számos kihívással néznek szembe napjainkban, a fenntarthatóság és az etikus gyártás fontosságának minél inkább előtérbe kerülése azonban versenyhelyzetbe hozza ezeket a brandeket, és a tudatos fogyasztók számára megkérdőjelezik az olcsó holmik vonzerejét.
Remény a változásban
Bármennyire is nagy a „zaj” és a sok olcsó bóvli, az innováció és a fantázia lehetőséget teremt a tudatos divattermékek gyártói számára az egyedi tervezésű, fenntartható vagy helyi termékek népszerűsítésével.
A fogyasztói preferenciák változnak: van, aki tényleg a gyorsan és aprópénzekért elérhető, trendinek tűnő termékeket keresik, de egyre többen kutatják az egyedi, minőségi divatcikkeket is, ami viszont teret ad az értékteremtő divattermékek számára a piaci pozíciójuk megtartására.
Mi lehet a megoldás?
Ha az etikus és slow fashion brandek felveszik a kesztyűt és a fent is említett minőségre fektetik a hangsúlyt, megkülönböztethetővé tehetik magukat az olcsó alternatíváktól, a fenntartható gyártási folyamatok előtérbe helyezése pedig segíthet ezeknek a márkáknak a tudatos fogyasztók bizalmának elnyerésében.